این سؤال برای بیشتر افراد پیش می آید که کی قرار است من میلیونر شوم؟ برای جذب ثروت 6 قانون طلایی وجود دارد که به هر کسی کمک می کند ثروت را به دست آورد. با یوکن همراه باشید.

یکی از مشتریانم می گفت: "من در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمدم که همه چیز به سختی به دست می آمد. وقتی توانستم هزینه‌های مدرسه‌ی کسب و کارم را بپردازم، همسر سابقم مرا از خانه بیرون کرد. آخرین سرمایه گذاری پرریسکی که انجام دادم، با شکست مواجه شد و مجبور شدم برای تأمین هزینه‌های مدرسه‌ی فرزندم خانه‌ی ساحلی‌ام را بفروشم. پس چه زمانی قرار است اتفاق خوبی در زندگی‌ام رخ دهد؟ کی قرار است من میلیونر شوم؟"

 

من در پاسخ به او گفتم: "شما برای چیزهایی که ندارید کارهای زیادی انجام می دهید. وقتی روی نداشته هایتان تمرکز می کنید، تنها باعث می شود بیشتر از آن محروم بمانید. این قانون جذب است که می گوید: روی هر چیزی که تمرکز کنید، روز به روز بیشتر می شود. پس اگر می خواهید چیزی را از زندگی‌تان حذف کنید، روی آن تمرکز نکنید."

او سؤال کرد: "پس چطور وضعیت نابه سامان مالی‌ام را نادیده بگیرم؟"

در پاسخ گفتم: "تو هیچ گاه این کار را نمی کنی و حتی نمی توانی چنین کاری انجام دهی، زیرا این قدرتمندترین فکری است که در سرت پرورش یافته است. هیچ گاه سعی نکن آن را نادیده بگیری، بلکه تلاش کن آن را با اندیشه‌های بهتر جایگزین کنی."

اگر یک فکر سبب می شود احساس بدی پیدا کنی، آن را با اندیشه‌هایی جایگزین کن که باعث می شود احساس بهتری داشته باشی.

او گفت: "آیا باید به خود تحمیل کنم فرد ثروتمندی هستم؟ واقعاً چنین توقعی را دارید؟"

با لبخند گفتم: "درست حدس زده‌ای. باید یاد بگیری چطور در بازی زندگی موفق شوی. تنها کافی است قوانین بازی را بیاموزی.

قوانین جذب ثروت

۱. سخت‌کوشی و مصمم‌بودن اهمیت بسیار زیادی دارد اما این فقط نیمی از معادله است

جذب ثروت - سخت کار کردن

اگرچه سخت کوشی یکی از عوامل موفقیت است، اما به‌تنهایی کافی نیست، باید کاری کنید که تلاش‌تان به‌خوبی جواب بدهد. شما مسئول این هستید که خودتان را در مسیر رؤیاهایتان قرار بدهید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. تلاش بخش بسیار مهمی از معادله‌‌ی شماست، اما همه‌ی آن نیست. نه‌تنها لازم است برای پول‌درآوردن سخت کار کنید، بلکه باید این احساس را در خودتان ایجاد کنید که شایسته‌ی رسیدن به آن نیز هستید.

افراد درباره‌ی خودشان و توانایی‌هایشان تردید دارند. مسئله فقط این نیست که سخت کار کنید، بلکه باید هوشمندانه‌تر کار کنید و به خودتان، دانش‌تان و شایستگی‌هایتان اعتماد داشته باشید. بسیاری از افراد به این موضوع دقت نمی‌کنند و مجبور می‌شوند وارد نبردی سخت با خودشان شوند، اما هنگامی‌که به خودتان باور داشته باشید، می‌توانید زندگی رؤیایی خود را بسازید و قوانین بازی زندگی را به سود خودتان به‌کار بگیرید.

۲. جهان ماشین کپی بزرگ است

جذب ثروت - تکرار افکار

جهان کلمات، افکار و اعمال شما را کپی می‌کند و آنها را در تجربه‌های بعدی به شما باز می‌گرداند.

از خودتان بپرسید تفکرتان چگونه است؟ گفتار شما چگونه است؟‌ عمل‌کردن شما چگونه است؟ انرژی و افکاری که از شما در جهان پخش می‌شود، درنهایت به خودتان باز می‌گردد. در نتیجه اگر بر چیزی تمرکز کرده‌اید که در زندگی‌تان با مشکل مواجه شده است، شما احتمال بیشترشدن آن را افزایش می‌دهید.

۳. اگر انرژی خود را روی چیزی بگذارید که آن را نمی‌خواهید، باعث می‌شود آن چیز را بیشتر از پیش داشته باشید

این مورد ربطی به قانون مورفی ندارد. اگر این احتمال وجود دارد که چیزی درست پیش نرود، این اتفاق تنها یک احتمال نیست بلکه چیزی قریب‌الوقوع است، چراکه شما تکانه‌ی قابل‌توجهی پشت این تفکر که اتفاق بدی رخ خواهد داد، قرار داده‌اید و در نتیجه چنین اتفاقی می‌افتد. به‌‌یاد داشته باشید که همیشه چیزی را که به آن فکر کنید به‌دست می‌آورید، چه آن را بخواهید و چه نخواهید.

۴. اگر چیزی را می‌خواهید این احساس را در خودتان ایجاد کنید که واقعا آن را دارید

ازآنجاکه چیزی را به‌دست می‌آورید که روی آن تمرکز کرده باشید، چرا به‌‌جای ترس‌ها، افکارتان را روی چیزهایی که می‌خواهید، متمرکز نکنید؟ خود را در شرایطی تصور کنید که همه‌ی چیزهایی را که می‌خواهید در اختیار دارید. اگر روی چیزهایی که خواستارش هستید تمرکز کنید، در این صورت تکانه‌ای در پشت این افکار ایجاد می‌کنید.

من از او پرسیدم: «من فکر می‌کنم تو به‌دنبال پول و آزادی‌ای هستی که همراهش می‌آورد، درست است؟»

او در پاسخ گفت: «درست است، آیا همه‌ی افراد این‌گونه نیستند؟»

با لبخند گفتم: «شاید، اما تو فردی منطقی هستی، پس چرا روی افکاری تمرکز می‌کنی که معکوس آن را برای تو به‌همراه می‌آورد؟»

۵. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن چیزهای مشابه همدیگر را جذب می‌کنند

جذب ثروت - چیزهای مشابه هم را جذب می‌کنند

ما از قوانین جهان جدا نیستیم. هر چیزی که در جهان وجود دارد، مشابه خود را جذب می‌کند.

«پس تو در وضعیتی قرار داری که به‌خاطر وضعیت مالی‌ات تأسف می‌خوری و همه‌ی آن به بچگی‌ات باز می‌گردد. درنتیجه، جهان نیز به‌سادگی همه‌ی این افکار، کلمات و رفتارها را به تجربه‌های آینده‌ات باز می‌گرداند و تو در تعجب هستی که چرا وضعیت آن‌طور که تو می‌خواهی، تغییر نمی‌کند. تو در تعجب هستی که چرا در جذب ثروت موفق نیستی.»

۶. این به جذب مربوط می‌شود و نه عمل‌کردن

اگر در زندگی به چیزی دست پیدا می‌کنی به این دلیل نیست که لیاقت آن را داشته‌ای، بلکه به این دلیل به آن می‌رسی که با آن متناسب هستی.

من به او گفتم: «ترس تو از اینکه نتوانی به اندازه‌ی کافی پول دربیاوری بسیار قوی است. این تفکر به‌قدری قوی است که توانسته‌ است، ذهنیت فقر را در تو ایجاد کند. این باوری مستحکم در وجودت است که تو نمی‌توانی به رفاه مالی برسی. بچگی‌ تو باعث شده است که این ذهنیت در تو قوت بگیرد و مانند نواری مدام در ذهنت تکرار می‌شود. این تنها چیزی است که جهان از تو می‌شنود، پس جلوی آن را بگیر.» من از او پرسیدم: «آیا آماده هستی که این نوار را متوقف کنی و یک داستان جدید بنویسی؟»

هر زمان که آماده بودی جنگ با خودت را متوقف کنی، زندگی جدیدت آغاز خواهد شد.

«مسئله این نیست که پول دربیاوری یا نه، اینکه درباره‌ی خودت و زندگی‌ات چگونه فکر می‌کنی، تجربه‌ی بعدی‌ات را مشخص خواهد کرد. آیا احساس می‌کنی که می‌توانی آن را به اتمام برسانی؟ آیا احساس خوشبختی می‌کنی؟ آیا فکر می‌کنی در زندگی حرفه‌ای یا شخصی‌ات به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌ای؟ آیا روابطی داری که از داشتن آنها احساس رضایت می‌کنی؟ آیا در خودشناسی پیشرفت کرده‌ای؟ آیا به خودت باور داری و آیا باور داری که لیاقت همه‌ی چیز‌هایی را که می‌خواهی، داری؟»

اما راهی برای تغییر این بازی وجود دارد.

روی سلامتی و دانش‌تان تمرکز کنید، چراکه شما را برای کسب همه‌ی چیزهایی که می‌خواهید آماده می‌کند و موجب جذب ثروت می‌شود. ثروت به این دلیل که شما کار خاصی انجام داده‌اید جذب‌تان نمی‌شود، بلکه به این دلیل جذب می‌شود که به خودتان اجازه داده‌اید، احساس ثروتمندبودن کنید. در اینجا سه عملی را معرفی می‌کنیم که به کسب موفقیت و جذب ثروت کمک می‌کنند.

چگونه از قوانین جذب ثروت استفاده کنیم؟

روی چیزهایی که ندارید یا هرگز نمی‌توانید آنها را داشته باشید تمرکز نکنید. جهان چیزی را به سمت‌تان می‌فرستد که روی آن تمرکز می‌کنید. دیگر بر شکست‌خوردن تمرکز نکنید. زمانی که پولدار شدید، هیجان‌زده شوید و روی کارهایی که می‌خواهید انجام دهید تمرکز کنید.

توجه خود را از روی چیزهایی که شما را ناراحت می‌کنند بردارید و آنها را با اندیشه‌های خوشایند‌تر جایگزین کنید. اگرچه تمرکز روی اندیشه‌های منفی آسان‌تر است، اما نمی‌توانند چیزی را که به‌دنبال آن هستید، برای شما به‌ارمغان بیاورند. اگر اندیشه‌ای شما را ناراحت می‌کند، آن را با اندیشه‌ی دیگری که باعث می‌شود حس بهتری داشته باشید جایگزین کنید. این اندیشه‌ی تازه می‌تواند در جهت چیزی که می‌خواهید، تکانه‌ای ایجاد کند. اندیشه‌ی جدید نباید موضوع اندیشه‌ی پیشین را داشته باشد. بلکه فقط کافی است اندیشه‌ی بهتری باشد. هدف این است که با استفاده از افکار، جنبش شما بیشتر شود. جنبش بیشتر، همیشه و در همه‌ی حوزه‌های زندگی منجر به نتایج بهتری می‌شود.

توجه داشته باشید که شما نباید وقوع چیزی را محقق کنید، بلکه فقط باید شرایط را برای وقوع آنها فراهم کنید. سعی کنید احساس خوبی در خودتان ایجاد کنید. هنگامی‌که حس خوبی دارید، می‌توانید تحرک بیشتری داشته باشید، افراد بهتری را به خود جذب کنید و در جذب موقعیت‌های بهتر، موفق‌تر عمل کنید. چنین معادله‌ای نه‌تنها در جذب ثروت بیشتر کمک‌تان می‌کند، بلکه عشق و خوشحالی بیشتری نیز به سراغ شما می‌آید.

استفاده از کائنات برای رسیدن به ثروت

کائنات چیست؟ برای درک این موضوع به اطراف خود چه در روی زمین و یا آسمان نگاه کنید. یعنی به کل جهان هستی، حتی در کهکشان‌ها هم نگاهی بیاندازید. در دنیا شما موجودات زنده و غیر زنده‌ای را می‌بینید که هر یک با دیگری مرتبط بوده و کاری را انجام می‌دهند. به این موجودات چه زنده و یا غیر زنده کائنات گویند که می‌توانند برای موفقیت ما بسیار تاثیر گذار باشند و در رسیدن به موفقیت کمکمان کنند.

ما نباید بر این عقیده باشیم که زندگی و سرنوشت ما از اول مشخص شده است و زندگی مانند نمایش نامه است. نباید خود را همانند بازیگر در این فیلم ببینیم. در زندگی می‌توانیم با ذهن و به کمک کائنات اختیار خود را در دست داشته باشیم. می‌توانیم راه و نقش خود را انتخاب کنیم و هر چه می‌خواهیم داشته باشیم. پس اگر اطلاعات دقیقی نسبت به کائنات داشته باشیم می‌توانیم به بهترین نتایج دست پیدا کنیم. چون کائنات در دنیا دارای نظم خاصی هستند می‌توانند باعث جهت دادن تمامی موجودات به سمت هدف شوند. بهتر است این موارد را بدانید تا نتایج خوبی را بر روی موفقیت و رشد شخصی خود بگذارید.

۱. یگانگی الهی در کائنات

قانون توحید همان یگانگی الهی است که در آن اشاره می‌شود موجودات دنیا تماما مکمل همدیگر و به هم پیوسته هستند. یعنی شما هر میل و عقیده‌ای داشته باشید در دنیا تاثیر گذار خواهد بود. این را هم بهتر است بدانید که این در قوانین کارما نیز وجود دارد. شما برای رسیدن به موفقیت باید خود را جزئی از محیط بدانید. پس شما هم تاثیر خود را روی آن قرار داده و با یک پروسه زمانی نتیجه دلخواه را دریافت می‌کنید. به طور کلی یعنی همه ما یکی هستیم و برای یک نتیجه تلاش می‌کنیم.

۲. قانون ارتعاش در کائنات

در جهان موجودات زیادی هستند که چه زنده و یا غیر زنده مدام در حرکت بوده و می‌دانیم برای این حرکت نیاز به انرژی دارند. البته گاهی این موجودات انرژی را از محرک گرفته و گاهی خود ایجاد می‌کنند. با توجه به این بیانات می‌توان گفت تمامی موجودات در تمامی مدت روز و شب و تمامی سال در حرکت هستند و برای حرکت انرژی مصرف می‌کنند. در اینجا منظور از ارتعاش این بوده که به شما یادآوری کند برای انجام مواردی جهت رسیدن به هدف باید انرژی مصرف کنید. یعنی هدف شما اگر بزرگ باشد انرژی بیشتری نیاز خواهید داشت. از پیش نیازهای قرارگیری در مسیر موفقیت و رسیدن به آن همین است که انرژی خودت را با استفاده از کائنات بدست آورید.

۳. قانون همسانی در کائنات

این قانون هم مهم بوده و هم جالب است و به ما می‌فهماند که در هر دورانی کودکی، جوانی یا پیری، برای ما اتفاقی که می‌افتد در جای دیگر برای افراد دیگر کاملا یکسان اتفاق می‌افتد.(این قانون در کائنات برای تمامی اشیا و موجودات است) پس قانون همسانی را با قانون یگانگی الهی می‌توان مستقیم ارتباط داد. ولی نکته مهمی که وجود دارد این بوده که الگوهای مختلف در کائنات تکرار می‌شوند و این الگوها باز در اندازه کوچکتر مداوم تکرار می‌شوند و …

۴. قانون جذب در کائنات

در قانون جذب به شما گفته می‌شود شما هر چه به سمت عملی مثبت در حرکت باشید نتیجه کاری شما مثبت خواهد شد و اگر منفی باشد نتیجه بدتر می‌شود. یعنی به صورت کلی اشاره دارد که شما می‌توانید با دید مثبت به سمت اهداف و خواسته‌های خود در حرکت باشید و به موارد مثبت دست پیدا کنید. پس بهتر است به غلبه بر ترس، ناامیدی، شکست و … بپردازید و این موارد منفی را از خود دور کنید.

۵. قانون عمل الهام شده

یکی از صادق‌ترین چیزهای که هر کسی دارد حواس شش‌گانه می‌باشد. این مورد تمامی تلاش خود را بر این دارد تا بتواند بهترین اطلاعات را برای رسیدن به هدف در اختیارتان بگذارد. شاید این مورد پیش آمده باشد که بگویید نمی‌توانید کاری را انجام دهید و غیر ممکن است. اما بعد از فکر کردن با گوش دادن به ندای حواس به انجام کار مورد نظر و رسیدن به موفقیت دست پیدا کرده‌اید. قانون عمل الهام شده نیز این را می‌گوید تا با گوش دادن به ندای حواس بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید. مورد مهمی که وجود دارد این بوده که قانون عمل الهام شده همراه با قانون جذب نزدیک به هم می‌باشند و قادر به مکمل کردن می‌باشند.

۶. قانون تغییر شکل دائمی انرژی کائنات

در کائنات تمامی انرژی و موجودات همیشه در حال تغییر هستند. شاید نمی‌توانید این تغییرات را در برخی از موجودات مشاهده کنید، ولی هسته اولیه و سلول‌های یک موجود زنده و غیر زنده در تمامی لحظات تغییر می‌کنند. قانون تغییر شکل دائمی انرژی کائنات می‌گوید شما قادر به تغییر هستید تا همیشه با رفع اشکالات به سمت موفقیت و ثروت حرکت کنید.

همچنین بخوانید :

کبدی

ونکوور

مسیحیت

 

 

منبع: chetor