شکستگی شدید، ترک‌های متعدد یا شکستگی‌هایی که بیش از دو هفته درمان نشده باشد، احتمالا" کاندید مناسبی برای تنظیم و مرتب سازی مجدد استخوان به صورت دستی نخواهد بود. در این موارد، عمل جراحی برای هم‌ترازی استخوان‌ها و بازسازی شکل بینی ممکن است لازم باشد.

با همراهی ما در ادامه ی مطلب ذیل از عوارض ها و مراقبت های عمل بینی آگاه خواهید شد.

برخی از بیماران، بلافاصله بعد از جراحی، حالت تهوع و سرگیجه دارند. این حالت‌ها عموما به خاطر اثر داروی بیهوشی و سایر داروهایی است که قبل از جراحی به بیمار تزریق شده‌اند. این حالت در طول روز به تدریج بهتر می‌شود و نهایتا کاملا برطرف می‌شود.

یکی دیگر از عوارض جانبی جراحی بینی، تورم و کبودی است. کبودی صورت معمولا تا یک هفته بعد از جراحی ادامه دارد، اما بر طرف شدن و درمان ورم بعد از عمل بینی ممکن است چند ماه طول بکشد. تورم بینی به تدریج و به مرور زمان برطرف می‌شود.

بروز تورم و کبودی بعد از عمل بینی، امری کاملا طبیعی است چرا که در حین انجام جراحی، غضروف، استخوان و بافت‌های نرم داخل بینی ممکن است بریده یا تراشیده شود.

ممکن است بیمار بعد از جراحی احساس کند که بینی‌اش گرفته است. این حالت نیز بعد از جراحی کاملا طبیعی است. البته شما نباید سعی کنید که راه بینی خود را باز کنید، چرا که این کار موجب آسیب زدن به بینی شما می‌شود. پزشک شما، به شما خواهد گفت که چگونه بدون آسیب زدن به بینی، گرفتگی آن را برطرف کنید.

همچنین بخوانید :

لازم است که برای انجام جراحی بینی، بیمار تحت بیهوشی عمومی ‌قرار گیرد و این احتمال وجود دارد که بیمار نسبت به مواد بیهوشی واکنش نشان دهد. البته بروز این حالت بسیار نادر است و به هر حال می‌توان آن را با کمک تیم متخصص کنترل کرد. برای آن که میزان درد و ناراحتی شما به حداقل برسد، لازم است قبل از انجام جراحی، شرح حال کاملی از سوابق پزشکی خود و همچنین شرایط فعلی و داروهایی که مصرف می‌کنید، به جراح خود بدهید. این اطلاعات هم برای جراح و هم متخصص بیهوشی بسیار مفید و کمک کننده است.

ممکن تا چند روز پس از جراحی، بینی شما نسبت به لمس کردن حساس باشد. در واقع در این مرحله، بینی شما تا حدی آسیب پذیر است که مکن است حتی گذاشتن عینک روی آن، بر نتایج نهایی عمل شما تاثیرات بدی بگذارد. این حساسیت بینی فقط تا مدتی ادامه دارد و به بیماران توصیه می‌شود در این زمان (خصوصا در هفته اول پس از جراحی) از دست زدن و مالش دادن بینی خود، خودداری کنند

http://irantebblog.rozblog.com/post/1